Sabtu, 29 Ogos 2009

Kisah Dari Dalam Botol

Sudah berhari-hari aku tidak sedarkan diri.
Aku rasa seluruh dunia sedang bergoyang-goyang.
Mata aku silau disaat kelopaknya terbuka.
Tampak gagah mentari sembunyi dibalik awan.

Aku pun tersedar.
Sebelah kanan aku Bigfoot bernafas bising. Mungkin dia selsema. Sebelah Bigfoot ada orang tua tak henti-henti membebel seorang diri menyalahkan isterinya masak tak sedap. Mungkin dia mahu berpoligami. Sebelah kiri aku Polis negara mana entah aku tak tahu sambil buat serius seperti sedang menahan sakit perut angkara termakan berudu cicah budu. Disebelah Polis ada budak yang melompat-lompat membuat bunyi yang teramat bising. Maklumlah,budak-budak.

Kami terperangkap dalam sebiji botol kaca.
Dan belayar atas gelora ombak Laut yang amat kejam.
Dengan 10 ekor Jerung tawaf mengelilingi.
Dan melanggar-langgar punggung botol kaca.
Dengan harapan kami tercampak keluar.

Otak aku sudah berbunyi bising seperti generator dipasar malam.

Aku nak balik rumah!. Jerit aku.

12 ulasan:

ochs widdle berkata...

balik saje lah..

Si Aizuddin berkata...

Ochs,
ongkos nya?

shakinah berkata...

wey wey

















aku di rumah!
bersama ibu.
bersama bapa.
buka sedap.
sahur sedap.
silalah jeles.
:)

Si Aizuddin berkata...

Shax,
aku sedih ni.
[kedengaran sayup2 sudirman-balik kg]

sharamli berkata...

jerit la kuat2 sikit..xdgr p0n..

sharamli berkata...

jerit la kuat2 sikit..xdgr p0n..

Si Aizuddin berkata...

Sha,
takboleh. puasa tak larat.

mirashi berkata...

kesiannya
amik la gmba bigfoot tu
pastu jual
pastu balik
pastu main
pastu tdo
pastu three
:D

atikah berkata...

saye pon tidak balik..sebaliknye mnghabiskan mase di uni. dgn buat kerja2 yg berbaki...
rindu pd keluarga juga tp mrk jauh...
T___T

ade tak botol yg boley terbang??hehe
mahu pulang juga~

Si Aizuddin berkata...

mira,
nmpknya anda suda kurang waras ya disitu. sebab puasa ke?

atikah,
sabar je lah.
stok dah abis lah

anonymous berkata...

Ini menarik.

Si Aizuddin berkata...

Ony,
Oh ini cerita di kampus dulu. Dah kat rumah rindu pula nak balik sana.