Isnin, 30 November 2009

Harga Yang Dirunding

Situasi: Penjual sedang berunding harga barangan pada seorang brader bertubuh sasa yang berwajah afrika .

Brader, mari beli ini barang.

Oh, mahal la dik.

Ok lah, biasa harga 15 dollar. Tapi untuk brader 10 dollar saja saya offer.

Ala, abang teringin juga barang ini. Tapi duit tak cukup lah.

Macam itu 5 dollar boleh brader?

Hm. Percuma tak boleh ke?

Wah! gua bagi betis, lu nak penerajang pula.

Ending: Kelihatan seorang brader bertubuh sasa yang berwajah afrika melayang melintasi awan merempuh pelangi pagi dengan kelajuan yang tinggi.

13 ulasan:

nazrin zaidi berkata...

objek hitam melekap pada pelangi.
pelangi sudah jadi tidak rupa pelangi.


kontra.

puding roti berkata...

'gua bagi betis, lu nak penerajang pula'

haha!smart gila

Si Aizuddin berkata...

Puding,
Memang smart tu. entri ini memupuk kita untuk banyak bersabar

Nazrin,
Teruk sangat dah rupa pelangi. Dah tak damai lagi mata memandang.

Busy

LORD ZARA 札拉 berkata...

hahaha~
dan kelajuan tinggi itu, mungkinkah disebabkan adrenalin yg memuncak dan menggelegak?

aZizoL berkata...

dari 15 sampai 5?

aku pon nak..

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) berkata...

padan lah dengan muka.

DyanaYunus berkata...

takutnya kalau berdepan dengan penjual macam ni

Si Aizuddin berkata...

Lord Zara,
Mungkin mungkin. Ada kebarangkalian itu

Azizol,
Aku tak faham kenapa masih ada yang nak mengada-ngada. Habis murah kot

Fatah,
Haha. Puas hati

Dyana,
Lagi takut kalau jumpa kastemer macam tu

aishah ibrahim berkata...

lawak sungguh.

Pinko berkata...

the post reminds me of a friend of mine. i went out with her the other day. and this was how she haggled:

she: how much is the scarf?

seller: 10 dollar

she: can i have it for 9 dollar?

seller: sure, i can give you that.

she: 8 dollar?

seller: (muke bengang gile)

later on, she explained that she learned that haggling 'trick' from family guy. no wonder (^_^")

Si Aizuddin berkata...

Aishah,
Lawaklah sangat. Memang seronok menerajang orang ni.

Pinko,
Kira macam surviving teknik lah tu. Yang peritnya the seller lah

mata kaca berkata...

best..buat senyum..

Si Aizuddin berkata...

Mata Kaca,
Senyum sajalah. Hahaha