Sabtu, 9 Januari 2010

Meluangkan Masa Bersama Donat

Hari itu masa aku sedang berendam dalam kuali dengan minyak panas. Aku ada berjumpa dengan donat. Dia comel saja. Tak kerek ataupun langsi kepada manusia. Aku pun berenang menghampiri nya dan memulakan bicara.

"Hai, kau ni donat kan?"
"Ya, akulah donat. Ada apa yang boleh aku bantu?"
"Aku ada soalan"
"Silakan bertanya, Aku cuba jawablah"
"Apa cita-cita kau sebenarnya"
"Oh, dulu aku nak jadi Ultramen biru, Kau tahu tak Ultramen boleh terbang. Aku cuma mahu terbang. Dan aku sukakan biru"

Lantas Donat mendongak kelangit. Aku dapat lihat air matanya bertakung. Mungkin dia tak mahu menjadi punca kepada diabetes.

13 ulasan:

mirashi berkata...

lebih baik bercita2 ingin mnjdi utlromen misalannya drpd tak punya cita2
donut sgt sweet dan *cough* enak dimkn;PP

Darkk berkata...

Welkam bek bro!

Aku nak spin off cerita ni buleh?

nisa hanisah berkata...

hey nak donat jugak..
tinggi cita-cita dia..

norfaridahanum berkata...

tapi kalau jadi ultraman ada kemungkinan donat bikin dunia kacau bilau=)

DyanaYunus berkata...

saya tak tahu mengapa. tapi saya tertawa

Youjie berkata...

Comel dan menyentuh hati :)

tengku_fir21 berkata...

donat perlukan rasa manis tapi tak mustahil donut blh jadi ultraman

shakinah berkata...

donat sedap.
lagilagi dunkin donat.
macammacam rasa ada.
macammacam warna ada.
pesan kat donat,
nanti saya makan dia ya

aishah ibrahim berkata...

donat, mari masuk ke dalam mulut aku.








(:

Si Aizuddin berkata...

Aishah, Shax,Mirashi dan mereka-mereka yang ingin menelan donat.
Satu pesanan dari saya. Kurangkan manis dalam pemakanan. Tambahkan manis dalam senyuman.

Tengku Fir,
Tak mustahil. Selagi ia meronda di keliling minda kau saja.

Youjie,
Thanks. Berkata tentang hati. Hati itu fragile.

Dyana,
Kerana mungkin. Donat menyentuh hati anda.

Norfaridahanum,
Mungkin, masa donat menjadi ultramen manusia akan bergantung harap pada molotov cocktail.

Hanisah,
Hidup biar ada wawasan. Tak gitu?

Darkk,
Thanks bro. Aku rindu menulis.

Silakan lah. Jangan malu-malu

Tun Teja berkata...

sian tol kat donat dipersalahkan tok diabetes..xper r donat..walau apa2 pun,aku tetap mengidamkan ko tok jadi sarapan ak setiap hari

saya hakimah. berkata...

haha.
ingatkan donat nk ckp yg idup di dunia hanya sementara. haha

Si Aizuddin berkata...

Hakimah,
Mungkin dia nak cakap. Tapi tak sampai hati.