Isnin, 15 Mac 2010

Keindahan Ciptaan

Aku terbaring sendiri disini.
Menikmati keindahan ciptaan.

Keindahan malam.
Dengan sinaran bulan.
Yang mengubati pungguk kesepian.
Dengan hiasan bintang.
Yang menceritakan keindahan alam.

Indahnya;
Tidak mustahil bagi-Nya.
Untuk untuk menciptakan.
Ciptaan seindah dirimu.

Dan moga saja.
Nanti, akan tiba.
Masa kita bersama.

Keindahan ciptaan.

.................................................

Azan berkumandang.
Menghentikan lamunan mimpi.
Dan aku terkesima sendiri.
Tersenyum sedih, tanpa kau disisi.

[Rewrite: Written by 16 years old's me]

Nota: Sengaja aku tersenyum melihat aku yang dulu.

15 ulasan:

Ellie berkata...

Bila menoleh ke belakang, ada yang manis menjadi pahit dan ada yang pahit menjadi manis.

Sweet!

Si Aizuddin berkata...

Kak Ellie.
Itulah. Tapi tak elok minum manis. Diabetes.

tengku_fir21 berkata...

sangat indah

gReeN iS pEAce berkata...

hmm..dulu pon suke je buat puisi2 puitis ngan cerpen kanak2..
bila bc balik ade y kelakar,ade yang menyayat hati..ade gak yang menginsafkan..:D

puding roti berkata...

alalala comel..sajak pertama yg sy tulis dl pun ms sy form 1 ke form 2 n tajuknya 'pungguk'. pun psl bulan. budak mmg suka bulan kan kalo bt sajak? hik2. lucu

oh farah berkata...

bakal tiba
:)

Si Aizuddin berkata...

Tengku Fir,
Arigato!

Ana Green,
Hahaha, aku rasa macam nak kembali pada aku yang dulu. Aku nak masuk sekolah balik.

Puding Roti,
Sebab saya rasa bulan cantik. Bintang pun cantik. Awan pun cantik. Amoi pun cantik gak.

Leia,
Insyaallah.

saya; AISA. berkata...

enam belas tahun aku;
masih memegang kon aiskrim sambil melintas jalan.



HAHA. rindu.

Si Aizuddin berkata...

Aishah Debiru,
Aku lintas jalan pergi cyber cafe.

HAHA

Youjie berkata...

Apasal bila baca...
Lenggok bahasa kita kdg2 ada rupa sama....

haiss....terlalu familar.

Si Aizuddin berkata...

Youjie,
Yeah, me too. I thought about the same thing.

Maybe cause we been through same situation before.

where berkata...

hmm, indahnya ciptaan ditangan yang terpaling genius kn..
mencipta hati sebagai alat memiliki perasaan rindu..
..
aku makin rindu kt mu..haha

Si Aizuddin berkata...

Wangwang,
Ya, yang maha genius.

Cewah, kau rindu kat aku? Hahaha

Youjie berkata...

hurmm.....rely very sure?

^_^

Si Aizuddin berkata...

Youjie,
I think so. Hahaha