Rabu, 25 Ogos 2010

Stereotaipkan Cinta

Bila kau didusta cinta.
Kau kata cinta itu makhluk marikh yang cipta.
Kau kata itu cara mereka menakluki manusia.
Kau kata semua cinta itu pendusta.

Kau kata,
Cinta itu macam peluru buta.
Yang menembak sebarang hati tanpa hala.

Macam kau kata semua cina pembelit.
Macam kau kata semua melayu pemalas.
Macam kau kata semua lelaki ikan bateri.
Macam kau kata semua perempuan komplikated.

Sebenarnya itu hanyalah teori yang kau cipta.
Untuk mengubati hati kau yang parah terluka.

Jauh dalam lubuk hati kau, kau tahu.
Peratusan tipis keberjayaan teori kau tak bawa kemana.
Kerana, esok lusa. Atau lain masa. Kau sekali lagi akan jatuh cinta.

14 ulasan:

the sastraboy berkata...

yang sedang frust pasti terasa. haha!

zahirlunatik berkata...

kemaen lagi cerita cinta tau

Lan berkata...

ajidin lelaki ikan bateri tu ape erkk..
Jika kehadiran cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir..(macam x betol je ayat aku)...kui kui kui

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) berkata...

sudah sudahhlah tuh. hm

yun berkata...

munkin ya, munkin tidak..
who knows.?

Pinko berkata...

cinta itu racist?

Eireen Camelia berkata...

awwwwwww.. nak awwww lebih dari sekali boleh kan? kan? aww awww.

love can kill but cant be killed yo.

aishah_conteng_je berkata...

dan jatuh cinta berkali kali

SFAW berkata...

cantik puisi ko.

Ruq.Is.Not.The.Rock. berkata...

WOHA!

itu saja yang aku boleh komen.

give love a chance. piss!

Si Aizuddin berkata...

Sastraboy,
Yang pasti frust.

Zahir,
Kemainkan. Kau rasa bila kau nak kahwin agak-agaknya.

Ku,
Ikan bateri itu selfish. Yang penting adalah hadir ke kelas.

Affah,
Hehe, sudahlah sudah. Macam lirik lagu pula.

Yun,
Dan mungkin bila nanti, kita akan bertemu lagi.

Pinko,
Cinta itu racer.

Camelia,
Miaww miaww.

Aishah Conteng,
Dan bangun balik berkali-kali.

Sfaw,
Kalau ini puisilah. Aku pun tak pasti.

Ruq,
Peace ruq :)

tasekM berkata...

suka.

puding roti berkata...

oh. rsnya mn pernah serik utk jatuh cinta berkali-kali. sy la :)

Si Aizuddin berkata...

Tasek Merah,
Cuka

Kak Puding,
Kadang jatuh tu memang sakit. Kalau ditimpa tangga elevator lagi sakit.