Jumaat, 23 Disember 2016

Fatherhood

At times, I believe I do want to be a father. Watching those little human running around, blabbering gibberish, mimicking adult's word and action, watching them grow day by day, learn a new thing, surprise you with some random "I love you daddy" moment. And so on.

But sometimes, I feel like I'm not entitle for all that joy. I mean, I'm not a good son myself. My father is not the greatest but he's still my father. He just.. not around. And I have no idea what's a good father looks like, neither that I know whether I could be a good one?

Have faith and be a good husband, that is the best thing I can do.

At least for now.

Selasa, 18 Oktober 2016

Ku Sangkakan Panas Hingga Ke Petang

Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan kat tengah highway.
Mengertikah kamu semua akan deritanya seorang rider, sejuk, basah, menggeletar, dalam pelukan sejuknya  aircond pejabat. Rintik-rintik hujan yang hanya air, tak bisa membinasa, bila dirempuh pada kelajuan motorsikal, pedih bagai ditujukan bertalu-talu peluru kecil. Baru teruji jiwa bikers kental. Oh dunia

Selasa, 13 September 2016

Jahat

Lantakkan mereka nak bergelumang dengan kotor dunia.
Jangan dah terngadah, baru nak kenal langit tu tinggi ke rendah.

Andai nanti, kau tersungkur dijurang yang terbawah.
Jangan cuba gapai tangan aku.
Sebab aku, sejuk. cold. macam ais.

Aku jahat.

Jumaat, 2 September 2016

Lelaki Ini Pergi ke KFC. Apa Yang Dia Lakukan Seterusnya Amat Mengejutkan

Seorang lelaki berusia 27 tahun dilaporkan pergi ke KFC di Damansara.

Tiba-tiba, dia keluar balik.

Mengejutkan, kan?

Selasa, 23 Ogos 2016

Pandangan Yang Kosong

Sedang aku makan dekat kedai masa lunch, kat kedai jenis masakan melayu. Lauk standard ayam sayur lima-enam ringgit.

Datang si pengemis kasih, mengemis secebis kasih dari aku. Tangannya di hulur mengharap. Mata merendah merenung tanah, kosong. Minta sikit, katanya.

Aku pandang dia, kosong.





Adakah telah mati kemanusiaan dalam diri aku?

Isnin, 15 Ogos 2016

Paradox: Rangkaian Ruang-Masa

Bagaikan kau berdiri di hadapan sebuah pintu. Pintu yang membawa kau keluar dari sebuah ruang masa yang relatif dan memasuki ruang masa yang baru.

Dan buat kau terfikir, pada apa-apa keputusan yang kau lakukan, akan membawa kau hanyut dalam paradox yang tak berkesudahan.