Khamis, 13 September 2018

Hari Lahir

Tanggal 13 September.
Menjadi lumrah notifikasi di telefon pintar kan menderu-deru dengan ucapan hari lahir dan doa yang manis-manis, terima kasih facebook dan applikasi pintar lain yang memberi ingatan acap tahun akan hari bersejarah ini.

Ingin aku ucap terima kasih tak terhingga buat emak yang melahirkan ku dan juga ayah yang membesarkan ku. Bertambah umur setahun lagi bukanlah satu pencapaian untuk aku, tapi ku harap apa yang ku lalui dan capai di setahun yang bertambah ini sedikit sebanyak memberi bahagia dan bangga buat emak ayah tercinta. 

Di usia 29 ini, tahun 2018 aku kehilangan seorang ayah, dan aku juga menjadi seorang ayah. Sekaligus mengajar aku erti hidup diantara kelahiran dan kematian. Kecapilah setiap detik yang berlalu ini dengan bahagia berteman sanak keluarga serta teman-teman.

Hiduplah sehidup-hidupnya, jangan mati nanti kau dilupa

1 ulasan:

Catatan Popular