Rabu, 21 Februari 2018

Geng Lapo: Sakit Perut

Satu situasi yang biasa di tengahari yang terik, di sebuah kedai makan tepi jalan. Menjadi rutin kami merangkap Geng Lapo untuk keluar makan tengahari secara berjemaah. Hajat Abe nak makan cepat sikit sebab sekejap nanti dia ada meeting dengan bos dia, Chris, yang juga merangkap seorang mat saleh berasal dari UK tapi tak layan EPL. Kami ni malas nak bergegas sangat, masa makan tengahari adalah ruang escapism buat kami dari hiruk pikuk realiti alam perkerjaan. Berikut adalah cubaan Hilmi menghasut Abe untuk mengkhianati bos dia supaya tak payah masuk meeting tersebut.

Hilmi: Abe, tak payahlah masuk meeting tu. 

Abe: Tak boleh, Chris dah send invitation dah ni.

Hilmi: Chris tu mat saleh kan? Sampai bila kau nak dijajah?

Kitorang: Hahahahaha!

Abe: Hahaha. Ni aku hantar mesej, tanya dia. Tunggulah dia reply.

Hilmi: Tak pun camni, kau bagitaulah Chris kau sakit perut, senang cerita.

Abe: Tak nak, nanti sakit perut betul-betul satu kerja lak aku.

Hilmi: Ala, kau cubitlah perut kau sikit, jadilah sakit perut tu.

Berdekahlah kami beramai-ramai menikmati punchline si Hilmi ni, nasib tak ada yang tersembur air je tadi. Tapi secara teknikalnya, ada benarnya kata Hilmi tu. Sakit juga kena cubit perut.


Tiada ulasan: