Satu situasi yang biasa di tengahari yang terik, di sebuah kedai makan tepi jalan. Menjadi rutin kami merangkap Geng Lapo untuk keluar makan tengahari secara berjemaah. Hajat Abe nak makan cepat sikit sebab sekejap nanti dia ada meeting dengan bos dia, Chris, yang juga merangkap seorang mat saleh berasal dari UK tapi tak layan EPL. Kami ni malas nak bergegas sangat, masa makan tengahari adalah ruang escapism buat kami dari hiruk pikuk realiti alam perkerjaan. Berikut adalah cubaan Hilmi menghasut Abe untuk mengkhianati bos dia supaya tak payah masuk meeting tersebut.
Hilmi: Abe, tak payahlah masuk meeting tu.
Abe: Tak boleh, Chris dah send invitation dah ni.
Hilmi: Chris tu mat saleh kan? Sampai bila kau nak dijajah?
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Catatan Popular
-
Situasi: Seorang peniaga minyak wangi ciplak berjenama fragran popular sedang menyapu sampah. Seorang brader berperwatakan sampah dengan tag...
-
"Raja kita. Selamat bertakhta." Habis saja lagu Negaraku dimainkan, bunyi putih mengisi kekosongan hati aku yang menonton setia te...
-
[Ini sambungan] Malam Pesta Keramaian itu. Semua umat manusia berfesyenkan fesyen yang menggembirakan mata yang memandang. Muka habis ditab...
Tiada ulasan:
Catat Ulasan