Selasa, 29 Januari 2019

Buku: Alex Ferguson - My Autobiography

Selari dengan azam 2019 untuk kembali membaca, aku tetapkan sekurang-kurangnya sebulan satu buku untuk dibaca, tak kiralah buku genre apa pun. Kalau dulu rajin baca buku fixi, komik, puisi, zine, dan seangkatan dengannya, kali ini mungkin aku akan pelbagaikan lagi bahan bacaan aku.

Buku pertama aku baca untuk tahun 2019, "Alex Ferguson - My Autobiography" buku tulisan Sir Alex Ferguson sendiri, berbahasa Inggeris. Buku ini adalah buku autobiografi kedua Sir Alex yang merangkumi kisah hidup beliau sekitar tahun 80-an hingga ke 2014.



Siapa yang kena baca?
Peminat bola sepak, peminat Manchester United dan sesiapa mencari inspirasi dalam bidang pengurusan.

Review pendek:
Pada aku, buku ini bukanlah bacaan berat yang memerlukan daya analisis yang tinggi, tapi kalau pembaca itu tak tahu menahu langsung tentang kelab bola sepak Manchester United dan sejarahnya, mungkin agak sukar untuk dihadam. Bagi fans United macam aku, buku ini memang mengimbau kembali nostalgia dan memori tentang jatuh bangun kelab ini dan pengurusnya, Sir Alex. Sir Alex juga mengupas kontroversi-kontroversi yang melanda diri beliau, dari kes beliau bergaduh dengan pemain-pemain hingga kes dengan media, pengadil dan pengurus kelab lain. Beliau berkongsi pengalaman beliau menaikkan pemain-pemain ternama seperti Beckham, Cristiano Ronaldo, Rio Ferdinand, Wayne Rooney, Eric Cantona, dan banyak lagi.

Tiada ulasan:

Catatan Popular