Jumaat, 26 Julai 2024

Misi Jelajah Zoo Satu Malaysia

Pada tahun 2007, aku kerja di Zoo Negara sementara tunggu keputusan sambung belajar. Walaupun selepas masuk universiti aku akan kerja part-time disana setiap kali cuti semester. Sejak dari itu aku ada misi untuk jelajah ke semua zoo yang ada di Malaysia.

Jadi list bawah ni adalah zoo-zoo yang pernah aku lawati, aku akan tuliskan review dan hyperlink kan disini. Post ini akan di update dari masa ke semasa. Nak kena korek balik gambar-gambar yang ada.

Zoo Utama dan Negeri

  1. Zoo Negara, KL
  2. Zoo Taiping and Night Safari, Perak
  3. Zoo Melaka and Night Safari, Melaka
  4. Zoo Kemaman, Terengganu
  5. Zoo Teruntum & Dinosaur Encounter, Pahang
  6. Lok Kawi Wildlife Park, Sabah
Mini Zoo dan Petting Zoo
  1. Farm In The City, Selangor
  2. IOI City Farm, Selangor
  3. G2G Animal Garden, Selangor
  4. Hussin Fauzi Farm Kuala Selangor, Selangor
  5. 99 Wonderland Park, Selangor
  6. Selangor Fruit Valley, Selangor
  7. Taman Botani Negara Shah Alam, Selangor
  8. Bukit Jelutong Eco Community, Selangor
  9. Zoo Mania Butterfly Farm, Cameron Highland
  10. Animal Feeding Rainbow Garden, Cameron Highland
  11. Sheep Sanctuary, Cameron Highland
  12. Desaru Mini Zoo, Johor
  13. Walai's Rabbit, Sabah
Aviary
  1. Kuala Lumpur Bird Park, KL
Aquarium
  1. Aquaria KLCC, KL
  2. Underwater World, Langkawi
  3. Sealife Legoland, Johor
Reptile
  1. Crocodile Adventure Land, Langkawi
  2. Taman Rama-Rama dan Reptilia, Melaka

Tiada ulasan:

Catatan Popular